Skip links

DNI Cloud IDM

DNI Cloud Identity & Life Cycle Management (Tidl. LCS)

DNI Cloud går længere end et traditionelt Identity Management System da det kan håndtere mere end kun brugere.
Udover at oprette brugere automatisk på basis af f.eks. studie administrativt system – så varetager DNI Cloud også en lang række andre funktioner der hjælper med at nedbringe administration men også at styrke sikkerheden. Der er webinterfaces som giver nemt overblik og hvilke rettigheder de enkelte brugere har. Og der er stor fokus på at sikre GDPR og “retten til at blive glemt” bliver overholdt.
DNI Cloud håndterer også dine brugere i Office 365, Google, LMS systemer samt sørger for applikationsudrulning. Og det er muligt selv at lave egne integrationer via det indbyggede REST API.
Med DNI Cloud sparer du tid da DNI Cloud er Azure hosted og leveres som en service. Det vil sige der ikke skal bruges tid i it afdelingen med at vedligeholde og opdatere servere.
DNI Cloud er udviklet i Norge hvor det har eksisteret i mere end 10 år. Her bruges det ikke kun af skoler, men også kommuner, banker og erhverv. Det taler for styrken i produktet og dens muligheder.

Cloud baseret

DNI Cloud er cloud baseret. Det betyder det er nemt at implementere da du ikke selv skal stille servere til rådighed. Ydermere slipper du for vedligeholdelse da det er en service. Og som prikken over i´et så sker software opdateringer automatisk. Og du slipper for at selv skulle patche.

Så når du har besluttet af få DNI Cloud tager det ikke længe før du er i luften. Vi kan levere det som en turnkey løsning hvis man ikke selv ønsker at stå for opsætning.

Office 365 & Teams

DNI Cloud er meget skarp på Office 365 og Teams integration. Ikke alene kan brugere oprettes og vedligeholdes i Office 365. Der sættes også korrekte licenser. Og til skoler opdaterer DNI Cloud også med skemaet direkte i Outlook, så man ikke er i tvivl om hvilket lokale man skal være i.
Teams bliver brugt af mange skoler og DNI Cloud kan naturligvis oprette og vedligeholde disse automatisk på baggrund af data fra studieadministrativt system. Men DNI Cloud giver også mulighed for at underviseren selv vælger hvilke hold der skal oprettes, hvilken skabelon skal der bruges, hvad skal navnet være og hvad skal der ske med rummet når det ikke længere er aktivt. Desuden kan man slå fra så elever ikke selv kan oprette Teams men de udfylder en online formular der først skal godkendes af en underviser eller it. Dette sikrer der ikke er total Teams anarki.

LMS Integrationer

DNI Cloud leverer også dyb integration til de meste brugte LMS systemer så man slipper for at skulle vedligeholde brugere, hold mm. 

Udvalgte LMS som der er integration med pt.:

  • Skooler
  • Fronter
  • Moodle
  • Canvas
  • It´s Learning
  • Zokrates 
  • m.fl. 

Rettighedsstyring

Med DNI Cloud kan du uddelegerere rettigheder, så en enkelt afdeling selv kan ændre i deres brugere men ikke andres. Udvalgte personer kan give adgang til systemer/software uden it skal blandes ind i det. Der oprettes workflow så ingen opgaver bliver glemt.

Der er organisationsdiagrammer så der nemt kan se hvem har hvilke rettigheder. Og i tilfælde af opsigelser eller omrokeringer, så sikres at ingen brugere har adgang længere end nødvendigt.

HR og Gæstebrugere

Har du ikke et HR system hvor de ansatte står i, så har DNI Cloud en webfunktion til at vedligeholde brugere i. Den lokale leder eller ansvarlige kan oprette nye brugere via webinterface og vælge hvilken rolle brugeren skal have. Så bliver der automatisk givet adgang til de systemer som brugere skal have adgang til. Administratorer af fagsystemer som DNI Cloud ikke direkte kan integrere til bliver informeret om at de skal oprette brugere. Der kan også sættes op så der automatisk bliver bestilt PC, mobil og blomster til en ny medarbejder.

Der er desuden et smart workflow system der hele tiden giver overblik over hvor langt processen er.

Webportal

Det muligt at undervisere eller ledere kan resette passwords for brugere, sende SMS, blokere internetadgang (helt eller delvist) se og udskrive holdlister, oprette gæstebrugere, ophøje rettigheder samt meget andet.

Onboarding, GDPR accept og brugerinformation

Før brugere får adgang er det muligt de skal acceptere it politiker samt GDPR betingelser. Brugere kan desuden selv ændre og opdatere information om dem selv som nummerplade, mobil nummer eller billede. 

De har også mulighed for selv at ændre deres GDPR accept hvis de f.eks ikke længere ønsker deres billede bliver brugt

Lav selv nemt egne integrationer

Med DNI Cloud er det nemt selv at lave integrationer til systemer der ikke standard er understøttet. Via den indbyggede REST API generator, så kan man nemt selv vælge hvilken data der skal deles. Det giver en kæmpe fleksibilitet da integrationer kan laves og ændres med det samme.

Den indbyggede GDPR funktioner spørger hvorfor data skal deles, så man senere nemt kan få en oversigt over hvor f.eks. CPR er sent.

Udover REST API, er der også mulighed for scripts og Powershell. DNI Cloud indeholder også en app store. Så ønsker du ikke selv at lave integrationen, så kan vi stå for det.

SMS

DNI Cloud kan send en SMS til brugere når de er oprettet. Så har de altid brugernavn og password ved hånden. Det er naturligvis muligt at password skal skiftes ved første logon.

Du kan også sende SMS til brugere via webportal. Og der kan også sendes beredskabsalarm SMS afsted i tilfælde af brand, skoleskyderi eller lignende.

Der kan også foretages password reset via SMS.

G-Suite integration 

DNI Cloud integrerer også med Google G-Suite, så brugere bliver oprettet og vedligeholdt. Der laves også mail konti mm.

GDPR, Audit og sikkerhed

DNI Cloud er fra starten bygget med GDPR for øje. Der skal være styr på sikkerheden ikke mindst da bøderne for overtrædelse er høje.

Med DNI Cloud har du hele tiden overblik over hvem har hvilke rettigheder. Men endnu også hvem har haft rettigheder. DNI Cloud tager et snapshot hver 10 sekund så du altid kan se hvem der havde adgang – også 4 måneder tilbage i tiden.

Du har nemt adgang til rapporter så du hurtigt kan dokumentere hvilke systemer der f.eks. har adgang til brugernes CPR nummer. Det gør revisionen og den generelle sikkerhed meget bedre.

Dashboards

Med DNI Cloud kommer der en lang række dashboards så man altid har et nemt overblik over brugerne. Du kan se status på oprettelser. Er der eventuelt fejl i nogle kilder.

Og det er nemt at uddelegere til enkelte afdelinger eller skoler som så kun kan følge med i deres brugere.  

Software udrulning

DNI Cloud har integration til software udrulningsværktøjer, så adgang til applikationer kan håndteres automatisk. Der integreres pt. med Intune, Airwatch, Lightspeed, Apple School Manager mm. DNI Cloud kan håndtere Windows, IOS og Chromebook.

Brugere kan selv bede om adgang til software via DNI Cloud portal hvorefter en leder eller lærer kan give tilladelse til at softwaren bliver installeret.

Data Protector

Med DNI Cloud Data Protector sikrer du at f.eks. brugere ikke automatisk bliver slettet ved en fejl fra en datakilde. Du kan vælge at hvis mere end 10% af brugerne står til at skulle slettes, så kommer der en advarsel og brugerne bliver ikke slettet. Dog køre alle andre DNI Cloud funktioner videre og det er kun den berørte tabel der stoppes.

IDM til undervisningssektoren

DNI Cloud er baseret på microservices og er bygget til at håndtere skoler og den kompleksitet der kan være med mange brugere og systemer. Den kan også håndtere mange skoler på en gang, så er speciel attraktiv for driftcentre da den ikke skal vente på at den er færdig med en skole før den kan tage den næste. Alle kan køre på en gang og i en og samme installation.

Der er lavet integration til en del danske studieadministrative systemer som Ludus, SIS, Lectio, Uddata+/Studie+, ESAS og flere.

Priser og mere information

Priserne på DNI Cloud starter lavt og er inkl. hosting og support. Det sikrer en lav TCO i forhold til andre systemer.

Kontakt os for et tilbud eller hvis du ønsker mere information.